What is Politic?

Lepas je undian dijalankan...berita tentang kemenangan ahli parti parti pon tersebar *cakap pasal politik konon..
beberapa hari sebelum ni,lepas je habis ngundi,ramai sangat yang tak berpuas hati dengan keputusan, boleh dikatakan ramai yang protes pasal blackout tu..aku bukak je facebook bertimbun yang post status pasal politik..dan buat DP diorang gambar gelap hitam legam masam...hahaha..tanda tidak setuju dengan keputusan pilihan raya baru baru ni..
ada group yang aku masuk dalam facebook..heboh sangat pasal politik...aku pon join la sekali..komen komen gitu..tapi kebanyakkan ramai yang tak mahu mengalah masing masing nak menangkan parti masing masing..aku ni la dah la budak hingusan..tapi tak de la hingusan mana..aku masih tahu bezakan mana yang betul dan salah..tapi pasal parti aku tak tahu bezakan mana parti yang *macam yang aku cakap kat sini
hangin gile aku,sebab pasal politik pon nak gaduh,macam mana Melayu nak maju cam ni? apa lagi nak menuju Wawasan 2020...hurm..buat tak tahu je la
nak lepas geram aku tengiok cerite korea..haih masih geram lagi tapi dah reda sikit..
Aku rasa tv tu macam saje je pasang cerite...ye lah baru baru ni kan pilihan raya..mood politik lah katakan
Korang tau tak?! Cerita tu pasal POLITIK.. oh now,aku layan je la sebab best jugak,sebab ni la cerita kedua yang aku tengok bergenrekan politik romantic comedy.. hahaha, kalau tengok tajuk cerita tu pon,tak kena.. All About My Romance..*jangan salah faham eh..
Start je cerita ni,ayat pertama yang die keluar adalah, What is Politic

Kim Soo-Young is a newly elected member of the national assembly. He is a member of the conservative New Korea Party. Prior to his election, Kim Soo-Young worked as a judge, but became pressured by higher ups and decided to enter the political world. Now, Kim Soo-Young becomes involved in a tangled situation with national assembly member No Min-Young, who entered the political world after her sister's death. No Min-Young's sister was a presidential candidate. No Min-Young is also a member of the Progressive Labor Party, who only has two members in the national assembly. Kim Soo-Young and No Min-Young then begin to have romantic feelings for each other.
Erm aku ada baca dekat surat khabar Sinar,yang tertulis bahawa..Dr Mahadthir akui sekarang ni tsunami cina atau maksud die sekarang ni rakyat yang berbangsa Cina di Malaysia ini lebih mempecayai DAP..
Hurm aku akui jugak sebab semua kawan kawan cina dekat sekolah aku tengok kat facebook..diorang ni sume sokong DAP..*undi tu rahsia
are you love politic or anti-politic
so can you tell me what is politic for you guys? 

3 comments:

  1. Kalau ckp pasal politik.. Nurrul sendiri naik seram... rasa dunia benar2 nak kiamat kalau parti pembangkang yg menang.. i don't know why.. :<

    ReplyDelete
  2. hehe.. ada Korean drama sal politic ya? nampak cam menarik aje ^^

    akak tak berapa suka even Tun M sendiri yang cakap Tsunami Cina.. sekarang ni bukan masa nak salahkan mana2 pihak, lebih elok mereka kaji punca kenapa jadi macam tu.. kita hidup berbilang bangsa.. bayangkan kita bangsa Cina kemudian keluar pasal ni? sedangkan ramai bangsa Cina yg baik2.. lagipun ni negara demokrasi, takleh salahkan mereka nak pilih siapa.. apa kata Lee Chong Wei pasal ni sedangkan beliau dah banyak berjasa untuk Malaysia?

    seeloknya kedua-dua pihak (kerajaan & pembakang) fikirkan cara untuk bawa Malaysia lebih maju, bukannya sibuk bentangkan isu racism ni :)

    ReplyDelete

See life, Make it better