I'm still gotta chance

aku masih ada peluang
tau tak?!!

apa kena dengan aku ni?
apa masalah aku ni?
apa? aku marah diri sendiri?
ahhak sebenarnya kan...kan aku ada tulis entry ni Should I continue or it's just end here
mcam ni la keadaan aku masa aku dah putus harapan hari tu

mulanya aku fikir dengan result SPM aku 2A- 4B+ 2C 1D ni...
aku fikir harapan aku nak jadi peguam terhenti dan tamat begitu saja
tapi tak...
macam yang aku dah tulis kat entry ni Peluang baik dalam hidup
aku dapat KM Selangor di bawah kerajaan
Matrikulasi kira dah buat program yang khusus bagi pelajarnya yang merupakan jalan singkat Ijazah Sarjana Muda Tahap 1...

Makin hari makin lama aku pon rasa instinct sangat-sangat
Jadi aku lihat,tengok,teliti...
Wah,yeah!! yeah!! yeah!!

What yeah! Maksud aku..aku masih ada harapan untuk memiliki Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang..
Syarat-syarat yang ada pada kebanyakkan Universiti..yang aku tengok

UITM

UKM

UM

UNISZA

USM

ha korang nampak kan? AKU MASIH ADA PELUANG!!!
Cuma dekat Matrikulasi kena buat betul betul benar benar tepat tepat yakin yakin untuk mendapatkan Band 4 untuk MUET.
tapi semestinya aku harus belajar dengan penuh tekun rajin agar kejayaan di tangan aku.
Doakan kejayaan aku ye :)

9 comments:

  1. akak masa form6 muet dapat band2 ja tau.target nak dapatkan band3/4 tapi tak lepas juga.ahaha..tunggu u la buat lagi..hehe

    see..ada lagi ja peluang..asalkan adik berusaha ja..kadang2 pun apa yg ktia nak Allah bagi lambat sikit..

    ReplyDelete
  2. tapi..huhu..bersangka baik la pada Dia.. :) so lepas ni boleh tidur malam ea?hehe

    ReplyDelete
  3. wah...peluang akan sentaiasa ada untuk yang sudi berusaha...tahniah sis..

    ReplyDelete
  4. insyaallah ade peluang tuh ..usaha lebih tuk muet tuh ..

    ReplyDelete
  5. jgn putus asa adik! bnyk lgi jalan yg ada..jgn lupa usaha & DOA pada-Nya...semoga adik dpt cpai cita2 adik =)

    ReplyDelete
  6. still ada peluang,, just kena cari je dimana,, jgn terlalu fikirkn yg lpas

    ReplyDelete
  7. selagi ada kemahuan di situ ada jalan :)
    sambung belajar selagi ada peluang yer

    ReplyDelete
  8. Di mana ada kemahuan di stu ada jalan.. Minta petunjuk dari Dia :D

    ReplyDelete

See life, Make it better