Ah~malu malu malu semalu-malunya...

malu? tahu kan ape maksud malu tu...
hari ni aku sangat malu..malu sangat sangat..
so hari tajuk update bukan dalam bahasa inggeris ye..nak jugak dalam bahsa inggeris..
okay dalam bahsa inggeris..So Realy Shame Shame..
know what..hari ni kelas terakhir bagi kelas komputer,pas je dapat sijil..aku terus gi BSN..
hari ni aku kena buat kad sorang sorang..*sorang sorang seram kan bunyinye...hurm..
Tak de la sorang sorang pon..ade je orang lain kat bank tu..nasib baik sebelum aku nak ambik nombor..ade orang dah tekan nombor tu..so aku follow ape yang die buat..takut nak ambik nombor..
hahaha buat malu je la ko ni faeytynn..
aku dah isi borang nak buat kad tu dari rumah lagi dah..sebab dah siap siap ambik..lepas nombor aku kene panggil..so aku pon cakap la nak buat kad..tak berapa lama kemudian aku pon tanye..
Aku : Bang..buat berape kena banyak ek?
Cik Abang : hurm..tengok la..dalam 16 ringgit kot..
Aku ?: Oh *dalam hati..selamat aku 16 je..ingatkan mahal..
bebelapa minit kemudian..cik abang tu panggil...maaf dik kene bayar 30..
Aku : Hah? Erm jap jap..
Kejap kejap sambil tangan aku mencapai henset nak telefon abah datang kat bank..
Nasib malangnya.abah tak de kat rumash..abah gi kampung ahntar mak cik aku..
walauweh ape aku nak cakap..kat abang tu..
Aku : Alamak bang,saye ambik petang ni la..
Cik Abang : tak boleh cam tu dik..erm erm erm..duit adik berape sekarang..
Aku ; 20 je..
Cik Abang : *tengah tengok buku bank..erm boleh la..
Tunggu punya tunggu akhirnya siap..lepas dah kire kire balik rupe rupenye duit aku cukup nak bagi lagi 10 ringgit..tapi kene bagi duit syiling skali la..
Ah pertama kali..tekan bende mesin ATM tu..dulu mase abah buat tengok je..
malu malu malu perkara yang macam ni pernah jadi pada 3 tahun lepas kat BSN ni jugak..sebab aku tak cukup duit..same jugak cam ni..orang tu kate buat buku..10 ringgit je..bile dah siap die kate kene bayar 50 ringgit..
ah bengang nasib baik bukan orang same..tapi orang tu ade kat sebelah abang tu je..
ade tak yang pernah terjadi macam aku ni? mesti tak kan? aigooo malunye..
telefon abah semata mata tutup malu..hanya Allah je tahu betapa malunye aku..hehehe. :D
Nasib baik cik abang tu handsome dan baik..kuikuikui

4 comments:

  1. hehe..tak apa la adik..malu2 pun adik kira pandai juga berdikari.. jadikan pengalaman..hehe.. ^^

    ReplyDelete
  2. takpe la dik.. bagus berani pergi buat kad sendiri :)

    ReplyDelete
  3. Hehe.. sabar je la.. ada hikmah tu

    ReplyDelete
  4. hehehe... pengalaman pertama mmg macam2 berlaku kan :P

    ReplyDelete

See life, Make it better