Di tanah gersang ini

Di tanah gersang ini
Aku dilahirkan dan dibesarkan

Di tanah gersang ini
Yang dulunya tanah ini masih berwarna coklat keperangan dan masih lembut namun hari ini menjadi hitam pekat serta keras..

Di tanah gersang ini
Yang dulunya penuh lebat dengan pokok pokok yang sungguh besar dan tinggi namun hari ini pokoknya hanya tinggal batang daunnya sudah hilang

Di tanah gersang ini
Tanahnya sudah di buat jalan tar
Pokoknya sudah di tebang,kini penuh dengan bangunan tinggi yang mencakar langit

Tanah ini sudah tidak segersang dulu lagi..

Ahhh aku rindu la nak belajar bahasa Melayu dengan Cikgu Aini,mulanya merasa Cikgu ini sudah tua,pastinya dia pelupa,malas mengajar...namun tidak memang kadang dia lupa,tapi masih mengajar..
Tiap kali dia datang pastinya dia akan memakai cermin mata yang sama warnanya dengan tudung dan baju kurungnya..

Walauweh terima kasih cikgu...BM saya dapat A-,hehehe

hahaha,macam dalam gambar tu, Cikgu Aini suruh bukak buku teks BM,aku buat macam tu sambil dalam hati cakap aku lapar sebab belajar masa 1 tengah nak dekat pukul 2 macam tu..cam ne tak lapar..
Aigooo,I miss that moment so much

2 comments:

See life, Make it better