11 Things About Me

Hai.....tentang aku lagi? *memey la nama pun blog personal..wakakaka
Setelah beberapa soalan telah di ajukan oleh Professor Hana,aku harus menjawabnya dengan jujur *Professor,hehehe :D. Aku di tag la.
Maka dengan itu mari rakyat jelata mendengar jawapan beta *berangan jap.
Terima kasih ye kak Hana tag saye :)
Nak start dah? Aish mari kita tengok syarat yang perlu dipatuhi dulu ye..~
Few rules need to be followed :
1. Post this rules.
2. Write 11 things about yourself.
3. Answers the questions the tagger set for you.
4. Create 11 new questions for those you want to tag.
5. Choose 11 bloggers to be tagged and link them to the post.
6. You are not allowed to tag back.
11 Things About Me
1. Garang *macam singa
2. Peramah *friendly sometime
3. Boros *duit lebih tak disimpan,sebaliknya diguna
4. Suka memendam perasaan *tak suka tangisan dilihat orang lain.
5. Suka menyendiri *dari kecik dah duduk sensorang..
6. Penyayang *tak pandai menunjukkan rasa kaih sayang
7. Suka membangkang *bukan PR eh,cuma kalau orang lain salah je,aku cepat bangkang,tunjukkan kebenaran
8. Suka bercakap *dekat rumah tak de kawan bercakap,kat luar kalau jumpe kawan,aku akan bercakap macam mulut murai
9. Pemalas *akan buat kerja yang aku suka je,pemalas.
10.  Berani *bertempat la jugak..
11. Pemalu *bila jumpa orang tak kenal,so kira bertempat la jugak
Dah tahu pasal aku? Ha,jangan bagitau sesiapa tau,tu rahsia tau. *ais,ko dah tulis ,tu bukan rahsia lagi
So,mari kita jawab soalan Professor, saya jawab ikhlas tau kak Hana, hihihi :D
1. Apa yang awak suka pasal blog awak?
Ais,saya baru edit blog,yang saya suka cuma header blog je.

2. Kenapa awak enjoy sangat blogging?
Hah,mulanya saje saje je buat blog,tapi bila rasa berblogging banyak cerita dan pendapat boleh dikongsi..rasa macam best enjoy plak berblog

3. Antara Harry Potter dan Twilight, mana satu pilihan awak?
Sebenarnya dua dua cerita saya lambat tengok,tapi bila dah tengok,wah~hehehe,saya prefer pada Filem Harry Potter,sebab cerita mengarut,dan boleh membuatkan saya berangan kalau berada di dunia macam dalam Filem Harry Potter tu.

4. Kalau awak diberi peluang untuk belajar/tinggal di Eropah, negara mana yang menjadi pilihan? Kenapa? :)
Eropah? Wah kira macam impian saya, saya nak tinggal di United States of America,belajar undang-undang dekat Harvard Law School...*hehehe,berangan jap..sebabnye semua orang tahu negara Amerika Syarikat adalah negara yang maju,pembangunan negaranya,membuatkan saya ingin melihat dengan mata kepala kaki saya sendiri betapa majunya orang putih ni.

5. Jenis rumah yang menjadi idaman awak?
Saya tak terpenah terfikir plak,tapi nak jugak sebuah rumah yang direka dihias oleh saya sendiri. Pastinya sebuah banglo besar macam istana,bhahaha..berangan je

6. Suka memasak atau menjahit? Kenapa?
Hahaha,sebenarnya dua dua saya tak suke,sebabnye saya tak pandai memasak dan menjahit,bila masak sikit,ada yang hangus la,tu tak jadi,ni tak jadi,putus asa,jahit lagi la plak,malas nak masuk jarum..klo saya jahit mesti buruk Tapi kalau ada kesempatan nanti,saya akan belajar memasak dan menjahit.

7. Ada obses dengan apa-apa tak? Contohnya, novel, baju, blog, drama dan sebagainya.
Obses? Ye ada,selain saya ni peminat K-Drama,saya juga suka cerita dari Jepun...hurm sebenarnya saya suka cerita yang banyak konflik tapi lebih prefer cerita yang menyelitkan unsur komedi. Jadi saya obses tentang funny Drama. 

8. Impian terbesar awak? :D
Kalau pembaca nak tahu,boleh baca entry saya yang lepas, saya mahu jadi seorang peguam. tu la terbesar,sebab kalau impian jadi peguam tercapai,saya boleh awa mak abah pergi haji.

9. Andai kata awak cuma ada dua adik beradik sahaja dalam keluarga dan awak anak bongsu, awak prefer ada abang atau kakak? Kenapa? :)
Andainye la,saya ada dua beradik je,saya lebih prefer abang. Sebab abang seorang lelaki,kalau abah dah tak de,saya boleh bergantung pada abang. Kerana takut tanggungjawab sebagai anak pertama tak terbawak oleh seorang kakak,sebab kadang perermpuan ni lemah,lemah lembut,hehehe.

10. Adakah awak akan terus berblogging sampai bila-bila? :)
Insyallah kalau dipanjangkan umur,dan google terus mengekalkan Blogger...saya akan menaip apa yang saya mampu.

11. Apa pendapat awak pasal diri awak sendiri? He he :)
Hurm,payah ni..kalau nak judge diri sendiri. Saya suka diri saya. Tu je mampu saya taip,tak semestinya saya suka diri saya,orang lain pun suka diri saya,hanya Allah yang lebih layak judge kita :)

Wakaka lupe lak,ada 11 soalan yang ingin beta tanya pada menteri semua. Beta dah tua tu yang jadi pelupa. Maafkan beta ye rakyat jelata semua.
1. Apa yang kamu suka pada dunia blogging? *strict punye soalan
2. Apakah perkara terburuk yang pernah kamu lakukan? *uih seram bunyi ye
3. Apakah perkara terbaik yang pernah kamu lakukan? *ni okay sikit,tak de la seram
4. Jika kamu di beri peluang melancong secara percuma,kemanakah yang kamu ingin pergi? *berangan la sikit ye,hahaha
5. Jika kamu diberi peluang kembali ke masa lalu,apa yang kamu ingin lakukan? *masa tak boleh kembali T,T
6. Bilakah waktu/kali terakhir sekali kamu menangis? *serius nak tanya ni
7. Apakah perkara yang kamu ingin lakukan di dunia ini,namun tidak kesampaian? *ha,jawab jgn tak jawab,hehehe
8. Pernahkah anda berjumpa hantu atau bermimpi jumpa hantu? *amek kau,ni seram betul
9. Apakah hala tuju hidup kamu di dunia ini? *cma pelik je soalan
10. Antara menonton televisyen dengan melayari internet,mana kamu paling suka? *dunia sekarang teknologi makin bertambah maju
11. Apakah hadiah yang paling berharga yang pernah kamu beri pada ibu kamu? *sempena hari ibu

Hahaha macam pelik je soalan aku tadi. *Lupekan
Seterusnya beta mahu mengetag menteri. Di minta menteri menteri yang telah di tag jawab dengan jujur dan tanpa di paksa. Rasa macam addict sebelas lak hari ni.
1. Lissa
2. Nida
3.  Lulla
5. Eja
8. Mira
9.  Ifa
10. Leeyana

Alamat pelik tak soalan beta? Rasa macam di interview tak? Sampai di sini sahaja...









10 comments:

  1. Yeahhhhhhhh! Sepp! Harry Potter!

    ReplyDelete
  2. hehe.. akak terlupa nak cerita 11 Things About Myself, adik pulak lupa nak create 11 soalan baru ya? hehe ^^

    thanks sudi join! btw, US bukan dalam kawasan Eropah.. but it's okay :) setiap orang ada impian masing2 :)

    ReplyDelete
  3. hahaha,... syok pula baca ni. dapat kenal lebih rapat. sukaaa.

    ReplyDelete
  4. thanks tag akak.. maaf sgt2 sbb xdpt nak join sama.. entri agak trlalu pnjg klu nak join segmen ni.. skang akak kesuntukan masa..maybe next game klu ade blogger anjurkan lg, akak join.. apapun gudluck :)

    ReplyDelete
  5. naah , dah jawab di sini --> http://theflickerdoodles.blogspot.com/2013/05/11-things-about-myself-1.html

    ReplyDelete
  6. thanks tag. ^^ dah jawab

    http://lissa-lissalalissa.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

    ReplyDelete
  7. Thnax sebab tag saye kak Faeytynn :) Done menjawab

    ReplyDelete

See life, Make it better