Segmen: LUPUS Awareness Month



hai,tengah buat pe tu? weyh,aku online la ape lagi? soalan yang tak sesuai di tanye...wakaka
hahaha,actually bukan bende tu aku nak update sebonar eh. melalut jap.
Kalau korang nengok tajuk kat atas tu...*ha,nampak kan,tak nampak pakai spec..
Di sebabkan Kak Deno segmen itu,ate tak salah kan nak join?!
Kalau pasai pollow blog akak tu...kan saya dah berkurun pollow blog akak *ingat saya tak kak deno?!
Saya saya konon padahal selalu guna aku *nyampah
dah nampak aku tempek banner kat atas tu gune gam gajah lagi,bagi tak jatuh *pe ko merepek ni In?!
Esey ni klo pasai nak buat ni banner ni maleh la bebona,tengok banner blog saya sendiri pon tak do,acam no tu? bukan tak nak buat..yo lah esey ni bukan eh kreatif pon,ni banner yang esey buek ni pon buruk,klo cikgu seni nampak konpom die bagi G. *cikgu seni ade kene mengene ke? lol. Esey bg D tuk banner ni..
Klo nengok gambar kek atas tu,esey suko na,sebab eh ado ramo-ramo,cumil
Bilo esey buat banner ni,esey repeat bnyk kali nengok,comey bona ramo-ramo..
Maaf yo kak deno yang comey,kalau banner esey burok

sebelum sebelum ni satu hapak eseyb tak paham apo ko bondo eh SLE tu?
bukak yo blog kak deno kali pertamo,terkezut nengok header kak deno..terkezut macam kene kejutan elektrik*over plak..dalam pikiran aku time tu,baco ayat ni.. I have SLE but I have decided to be happy because it's good for my health. So be, Happy!...ha,aku pon,ha? Dae? what is SLE? Setelah kodek kodek belek belek akhirnya aku jumpa jawapannye..

SLE / LUPUS ialah penyakit autoimun yang kronik di mana banyak protein darah yang dikenali sebagai antibodi dihasilkan dalam tubuh pesakit kerana sebab yang tidak diketahui. Anyibodi ini mula bertindak balas terhadap tisu badan pesakit. 
 Sistem imun adalah sistem pertahanan diri yang kompleks untuk melindungi  tubuh dari agen-agen penyakit berjangkit  seperti bakteria dan organisma asing yang lain. Jika seseorang menghadapi penyakit autoimun, sistem imunnya menjadi bercelaru dan mula menyerang tisu  badan sendiri dan bukan agen-agen penyakit berjangkit.
so belum habis lagi,apo laei? nak tag kakak blogger yang cun nih kak E-ja , kak Anis yang cute ,kak Nida yang awesome..*overkah aku,ngade la ko In.

4 comments:

  1. nnt akk join ye adik faeytynn yg gojess... hehehe....... :)

    ReplyDelete
  2. thanks tag akak adik kiyomi :P

    ReplyDelete
  3. olo comelnya banner! siap gerak2 lagi rama2 tu...! :)
    terima kasih fatin kerana support LUPUS awareness!! diharap dengan penyertaan fatin, SLE akan lebih dikenali ramai dan ramai orang yang akan lebih peka dengan tanda-tandanya yang sukar dikesan .. terima kasih! :) nama SLE supporters akan diupdate dari semasa ke semasa.. ^_^

    ReplyDelete
  4. cantiknyer banner :)

    bw+follow here.. salam kenal :)

    ReplyDelete

See life, Make it better