Pegang Bulan

Berikut adalah perbualan abah dan aku masa kami dari perjalanan ke rumah dari Seremban

Abah : Adik! Tengok tu ramai orang pegang bulan...!
Aku : Hah,pegang bulan? *Dalam hatiku berkata ;Mana ada orang pegang bulan waktu tengah hari sekarang,bulan timbul pada waktu malam"
Abah : Alaaa...adik ni lembab la...PAS la
Aku : Oh,apa pasal abah panggil bulan pulak?
Abah : Kan,dekat bendera diorang ada bulan ditengah-tengah
Aku : =,= *Lembabnya aku

So jom kita tengok senarai PARTI POLITIK dekat MALAYSIA ni..
sekarang kan demam pilihan raya,walau aku belum boleh cukup usia mengundi tapi aku tengok dan dapat perasan semangat mengundi..apabila kawasan di sekitar rumah aku dan pekan aku....penuh dengan bendera..terutamanya bendera UMNO,PAS & PKR..

Kat rumah aku pon,abah punye semangat pasang bendera UMNO..
Dulu pernah kawan aku perli, 'Fatin,eh,rumah ko semua serba warna hijau..ko pas eh?' 'Fatin,eh,rumah ko ada bendera UMNO plak,ko UMNO plak'...
Hey hey bukan aku la,klo aku pon,kalau hal mengundi ni kan RAHSIA..

okay,sekarang bukak mata adik-adik,kakak-kakak,abang-abang,pak cik,mak cik,datuk,nenek,..lihat senarai parti politik Malaysia ni dengan jelas ya!

okay yang bawah umur tu tutup mata..18 SX,hahaha


tekan gambar itu untuk melihat dengan lebih jelas...
aku bukan gila politik..just wanna share okay,take care

1 comment:

  1. oh..bagus2..minta sejarah tak? hehe.. ni kira info berguna juga.. :) kta baru tahu banyak parti rupanya ea..ingat berapa kerat aja.nanti nak buat la parti baru..hehe..

    ReplyDelete

See life, Make it better