Time go fast

ah~time realy go fast~I realy don't believe are in 2013!!!
Ngade aku ni..nak speaking london..ceh.
yah..masa berlalu dengan pantas..dalam sekelip mata..je tengok sekarang..tak lama je lagi aku nak masuk matrik..cuma tinggal 5 hari je lagi...nanti aku duduk asrama..
cam tak percaya je sebab...aku pernah sekali je duduk asrama..tu pun 2 hari setengah je...
Hah..macam mana ni? Mampu ke? Insyallah mampu sebab aku akan cuba biasakan diri dengan keadaan di sana..mula risau jugak sebab ramai yang kata matrik ni susah..erm..aku ni pernah masuk matrik..so aku tak tahu la..search search google..aku banyak jumpe dan bace blog...yang banyak dorongan yang matrik ni senang ape lagi kat matrik cikgu banyak membantu berbanding di U..
Tengok aku ni plak aliran akaun..aku bace bace yang aliran perakaunan kat matrik jauh lebih senang berbanding aliran sains.. ye ke tak? Semua jadi seang andai aku usaha lebih! chaiyok! gambateh! hwaiting!!
Bile bace macam tu..mulalah datang semangat dalam diri aku...
Ape pon aku doakan kejayaan semua rakan aku..walau di mana pon korang belajar..insyallah kejayaan dalam genggaman kita kalau kite rajin..tak kisah la korang masuk pra-U ke,asasi ke,matrik ke,Uni ke, atau poli dan kolej sekali pon..
ingat D.U.I.T..Doa,usaha,ikhtiar dan tawakal..
"Menuntut ilmu wajib atas tiap muslim (baik muslimin maupun muslimah)." (HR. Ibnu Majah)
Adik adik kakak kakak abang abang blogger yang lain..harapnye tolonglah doa sekali untuk muslim macam saya ni ye...Semoga Islam maju ke hadapan.. moga aku dapat capai GPNK yang bagus dan meneruskan perjuangan menegakan keadilan dan kebatilan!
"Barangsiapa merintis jalan mencari ilmu maka Allah akan memudahkan baginya jalan ke surga." (HR. Muslim)

2 comments:

  1. bertukar lagi..hehe..selamat maju jaya ya..ingatkan matrik dah masuk..rupanya lambat lagi..hehe..

    ReplyDelete
  2. Selamat Maju jaya !! Go Matrik Selangor go.. hehe ^^

    ReplyDelete

See life, Make it better