My Family


Seperti yang telah diuar-uarkan di media massa dan media elektronik, tentang kehilangan pula dua pewira kita terkorban, satu ketika sedang bertempur pada pukul 10.30 pagi hingga pukul 1.50 petang dan seorang lagi kemalangan ketika membawa trak askar.Balik pada tajuk,aku nak cerita pasal keluarga aku.

Mak dengan abah dah berkahwin hampir dekat 30 tahun, hasil perkongsian hidup mak dengan abah, mereka telah dikurniakan dua anak lelaki dan dua anak perempuan. Anak pertama mereka, yang aku panggil along,atau nama sebenarnya Fairul Nisham, atau banyak dikenali dengan panggilan Syam,zaman kecil along dulu, along dipanggil Piyoi, aku ada tengok gambar along masa dia kecil dulu kala,memang comel, dan kecomelan diwarisi anaknya,sungguh serupa dengan along. Hah,lupa nak beritahu. Along dah kahwin dengan kak Ayu,atau nama sebenarnya Rohayu, dekat hampir hampir 5 tahun sudah perkahwinan mereka dan dikurniakan dengan tiga orang anak.

Ni anak ketiga, Muhammad Azeem Ziqry

Ni anak sulong,Nurulain Syakirah

Ynag kiri anak kedua, Muhammad Adam Farees
Omey-omey kan? *hehehe :D. Then,aku nak cerita pasal anak kedua keluarga aku,Angah atau nama sebenarnya Fairus Ziana, masa sekolah dulu2, akak aku digelar Ziana Zain, sebab dia minat Ziana Zain,suke menyanyi dan name bapak aku Muhamad Zain. * ahhaha. Kak angah yang berkahwin dengan Abang Roslee pada sekitar bulan 6 tahun 2010, telah dikurniakan 2 orang anak yang comel lote.

Ni an old picture of Boboy atau nama sebanar die Muhamad Aqif Haikal

Ni pun an old picture of Qaseh atau nama sebenar die Nur Qaseh Qaisara
Untuk anak ketiga ni,kira anak emas keluarga aku, yang aku panggil Ayed atau nama sebenar die Muhammad Farid, masa di sekolah dulu,die dikenali dengan sikap yang pemalas dan nakal sangat *sekarang pun masih pemalas. Die seperti abang sulongku, gemar bekerja di Restoran Makanan segera seperti Pizza Hut,KFC dan marry brown...die ni belajar malas tapi nak kerje yang kelas tinggi *hahaha, abang aku yang ketiga ni berbeza dengan alongku, die gelap sikit berbanding alongku yang agak cerah kulitnya. Ayed ni malas berusaha berbanding Along aku,yang jenis lambat pick up,die sentiasa berusaha untuk beri yang terbaik buat keluaga dia. Along tak pernah lupa hutang die. Semenjak Along dan Kak Ngah dah berpindah rumah ke Seremban dan masing dan berkahwin serta bekerja,jadi kadang aku kurang meluangkan masa bersama mereka, namun tiap dua minggu, akan ke Seremban melawat, atau kadang mereka yang pulang ke rumah. Perbezaan umur ayah aku dengan aku banyak jauhnya, Abah yang lahir pada tahun 1955 dan aku pula 1995,kira beza 40 TAHUN!!! Aku dengan mak aku, beza 36 TAHUN, aku dengan Along aku beza 11 TAHUN, aku dengan kak ngah beza 10 TAHUN dan akhir sekali dengan Ayed aku, beza 5 TAHUN. Banyak bezanya, namun aku harap kasih sayang antara aku dengan Abah,dengan Mak,dengan Along,dengan Kak Ngah dan dengan Ayed, tak pernah luntur.

HANYA AKU YANG JADI HARAPAN BUAT KELUARGA AKU,HARAPAN MASUK UNIVERSITI, INSYALLAH AKU DAPAT BUKTIKAN PADA MEREKA. SEMOGA AKU,TEMAN-TEMAN BAIKKU SERTA BATCH' 95 DAPAT KEPUTUSAN YANG MEMBANGGAKAN.GAGAL SEKALI TAK BERMAKNA GAGAL SELAMA-LAMANYA.



5 comments:

  1. comel2 belaka ank buah ko ..
    amiin ya rabbal alamin ,, kite semua dh buat yg terbaikkkk ..
    insyaallah kptsn spm kiter pun terbaikkkkkk

    ReplyDelete
  2. amboi...anak3 buah ko..berderet3.. aq bru sowg..huhu
    insyaallah kte smua dpt kputusan y gempak :)

    ReplyDelete
  3. comel2 semuanya... hepi family :)

    ReplyDelete

See life, Make it better