First Wordless Wednesday

tak terkata apa-apa? kalau dulu setiap hari rabu je mesti aku baju puteri Islam...sekarang tak lagi...
hari rabu ni jugak mengingatkan aku pada iklan yang setiap hari rabu pakai benda pink..
aku tak adalah banyak sangat benda pink,memang sikitlah..kay tak de kene mengena
ehem ehem mari kita dengar lagu baru kat blog aku eh..bukan lagu tapi instrumental  je..
aku kadang lebih suka dengar lagu yang telah di remix atau dengar instrumental je..melayan perasaan lah katakan
cepat je masa berlalu,tengok tengok dah hari rabu
so korang jangan lupa peristiwa hari rabu dalam Islam


  • Kehancuran Auj Bin Unuq - atas gunung yang dijunjung oleh 'Auj. Dengan kekuasaan Allah s.w.t., berlian tersebut menembusi gunung yang dijunjung oleh 'Auj sehinggalah sampai ke tengkuknya. 'Auj tidak sanggup menghilangkan berlian itu, akhirnya 'Auj binasa disebabkan batu berlian itu.

    Dikatakan bahawa ketinggian Nabi Musa a.s adalah empat puluh hasta dan panjang tongkatnya juga empat puluh hasta dan memukulkan tongkatnya kepada 'Auj tepat mengenai mata dan kakinya. Ketika itu jatuhlah 'Auj dengan kehendak Allah s.w.t. dan akhirnya tidak dapat lari daripada kematian sekalipun badannya tinggi serta memiliki kekuatan yang hebat.
  • Kehancuran Qarun - Qarun mati dengan berstatus murtad dalam keadaan tertimbun  lalu tenggelam beserta harta bendanya bersama para pengikutnya dalam tanah dalam waktu semalaman di sebuah kawasan yang terletak dalam daerah al-Fayyum, Mesir
  • Kehancuran Fir'aun - Fir’aun Di Zaman Nabi Musa naik takhta pada 1311 SM adalah firaun yang Allah di binasakan bersama 700.000 pasukannya di Laut Merah, mayatnya Allah selamatkan, pada waktu syuruq (matahari terbit), menurut Tafsir Muqatil (Qs. 10:90)
  • Kebinasaan Namruz Bin Kan'an - Allah menurunkan ribuan nyamuk atau serangga yang halus. Senjata buatan manusia yang paling hebatpun tidak mampu menepis serangan makhluk yang kecil ini. Dalam beberapa menit mereka telah menembus kulit tentara Raja Namrud dan membunuh mereka dengan dahsyat sekali. Namun ia berhasil melarikan diri tetapi nyamuk itu telah masuk keotaknya. Konon, selama empat puluh hari dan empat puluh malam, ia tersiksa karena otaknya ditusuk oleh nyamuk itu. Dalam waktu tersebut, Nabi Ibrahim sering mengunjungi dan memberi dakwah kepada beliau. Namun beliau tetap mengklaim dirinya Tuhan.

    Akhirnya beliau memanggil orang suruhannya untuk mengambil sebatang besi yang besar untuk memukul kepalanya agar sakitnya hilang. Setelah beberapa menit kepalanya dipukul, beliau memerintahkan orang suruhannya untuk memberikan pukulan yang paling kuat dan ini telah membawa kepada kematian Raja Namrud yang lalim itu. Kemudian nyamuk tersebut merangkak keluar dari telinga beliau. Maka berakhirlah kehidupan seorang raja takabur yang mati akibat serangan nyamuk yang kecil.
  • Kehancuran kaum Nabi Soleh a.s - Allah SWT telah membinasakan kaum Tsamud dengan halalintar atau petir yang kuat.
  • Kehancuran Syadad Bin 'Aad - Terbinasa dengan pekikan suara yang sangat kuat dari langit.
  • Kebinasaan kaum Nabi Hud a.s - Allah SWT telah membinasakan kaum Ad dengan taufan.
Tatata sob sob sob semalam malam :)

2 comments:

  1. This is meaning word wednesday :)
    Thanks for sharing.. and I like that instrumental too

    ReplyDelete

See life, Make it better