Emotional

Assalamualaikum.

Emotional. Ye,memang aku seorang yang emosi. Cepat marah dan kadang sensitif. Aku marah sebab kawan? Tak de plak,cume terkilan je ade la. Kalau nangis sebab kawan memang ade. Mase aku Kem Bestari Rohani,aku menangis,aku melalak,aku meraung,haha,Ye. memang teruk sangat nangis mase tu sebab aku teringat akan kesalahan yang aku pernah buat pada kawan-II aku. Tapi mase tu die die bincangkan topik pasal ibu bapa sekali,memang ah sensitif. Sape tak nangis. Kalau yang tak nampak nangis tu,mungkin die simpan air mate. Ha!!!! Aku dah jadi seseorang macam tu semenjak dua tiga empat tahun kebelakangan ini,mungkin sejak aku "MENINGKAT DEWASA". Mase aku 12 tahun,aku menangis sebab ape tah,dah lupe. Abang aku kate kat aku,eee,malulah menangis ni,cengen. Hodoh la rupe ko kalau ko nangis. Jadi aku jarang nangis di hadapan orang *angguk-angguk kelape. Bile kena marah dengan mak,abah atau dengan adik-beradik aku,aku mesti rase yang diorang tak sayang aku lagi. Aku mesti rase aku hodoh. Aku mesti rase yang paling menyusahkan sebab aku anak bongsu. Aku selalu cuba bersabar,walau kadang-kadang aku dimarahi bukan atas sebab aku. Aku bersabar. Aku bersabar. Orang yang bersabar disukai Allah TAPI tapi bile aku dah tak sabar,kemarahan aku akan meledak. Jadi aku menenking pade sesiape yang berdekatan dengan aku. Maaf. Ampun. Sorry. Biyanae. Tu yang terjadi kalau aku simpan kemarahan kau berbotol-botol. Tengkingan aku akan jadi lebih kuat dari suara kucing yang sedang mengawan. Sebab aku punya suara yang kuat. Kadang bile aku bercakap,suare aku macam ade 2 orang tengah bercakap. SERIUS,aku betul-betul serius,dengan kes ni. *ceh macam kes kat mahkamah je. Aku tak tau kenape aku menenking bile aku betul-betul marah. Jadi aku cube genggam tangan aku kuat-kuat untuk tahan marah dan akhirnya terhenti di katil. Ye,di katil aku menahan perasan marah. Kalau aku berade dalam keadaan yang kurang ceria atau moody,memang aku akan tidur. Tidur bagaikan ubat aku melepaskan kemarahan aku. Ah,dan sekarang aku rase,erm bukan rase lagi tapi memang patut,kalau aku marah,aku ambil air sembahyang dan melepaskan semuanya di hadapan Allah di atas tikar sejadah tapi kalau dah tak boleh tuh zikir je lah ubat penenang. Ini baru je marah sebab dimarahi tapi macam mane dengan perasaan marah rakyat Palestin bile nyawa   keluarga mereka dizalimi oleh rejim Zionis! Ya Allah,kuatkanlah kesabaran dan keimanan kami Amin!!
بڠكتله واهاي مانوسي،سسوڠڬوهڽ الله ادا برسامامو.

No comments:

Post a Comment

See life, Make it better