Change

Change atau bertukar. Aku bukan nak cerita pasal lagu HyunA yang tajuk dia change tu. Aku nak cakap pasal blog aku,asyik bertukar je blog aku ni. Aku jealous *tak baik jellous2 ni  tengok blog orang lain yang kiut miut tu jadi aku tamak*tak baik tamak2 ni  ubah sana ubah sini godek sana godek sini,memang google lah pembantu aku mencari semua tu. Jadi aku pilih ja yang simple dulu. Pasal tajuk change ni.
Tengok macam keadaan negara kita sekarang,aman kalau nak dibandingkan dengan negara Palastine.Kita sebagai rakyat cukup bertuah,jadi aku tak nak "tonggak negara kita" berpindah ke tangan orang yang zalim *cewah umur mengundi pun belum cukup. Lupakan pasal politik tu. Ramai orang kata,kalau kita nak ubah dunia,kita kena ada duit! Yang penting segalanya DUIT! Ha! Memang duit penting,tapi agama tu harus didahulukan. Tapi kalau nak kahwin dengan orang tak da duit,tak da kerja,nak buat apa? Yang penting,kita ubah menjadi bertambah baik dan bertambah iman bukannya bertambah buruk dan berkurang iman.
Siapapun kita pada masa lepas,tak semestinya kita masih sama masa depan. Kita boleh berubah ke arah kebaikkan,tak susah pun senang ja. Jangan pedulikan apa orang kata buruk tentang kita.


Yeah, this, I’m bring it bring it let let’s go

(You can change) No matter how hard it may be
(You can change) No matter what others say

(You can change) Although you not sure yet [but you must sure]
(You can change) Even if someone stops you




2 comments:

  1. sib baik letak link..sbb ciksu cari tak jumpa hari tu :D

    ReplyDelete

See life, Make it better