Pertemuan ini

Lagu ini memang ade kaitan pertemuan aku dengan sahabat aku..
kawan aku ini...
Sejak aku kenal dia,...dia dekatkan aku dengan ilahi..

Aku malu bila kadang aku jauh dari Allah...
Kehadiran dia beri aku keinsafan betullah orang kate...
kalaau nak kawan yang baik..
carilah kawan yang boleh bawak kite ke arah jalan yang diredhai Allah aku rindu kat die..
dah lame kot tak jumpe..
last jumpe mase darjah enam walau kenal die mase darjah lima..then darjah enam kena pulak tukar kelas.. tapi die baik...persahabatan kiteorg tak terhenti sampai situ je..

dapat jugak contact lepas add die kat fb
Ya Allah terima kasih kerana hadiahkan aku seorang teman ni..
betul jugaklah org kate setiap pertemuan ade perpisahan...

kalau tak dapat jumpa kat dunia ni kita jumpa kat syurga nanti eh?!
Insyallah

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

 Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu Menyalakan obor pengharapan

 C/O 1:
Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku Diuji dengan dugaan?

Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

(*) Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

 C/O 2:
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Ulang (*) Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya Tika diri dalam kebuntuan
 Betapa aku menghargai Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti Cinta hakiki yang abadi Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan Bernama teman

- Sebuah Pertemuan by UNIC


5 comments:

  1. Assalamualaikum, best kot lagu ni. selalu gak dengar :D

    ReplyDelete
  2. jika kita berkawan dgn tukang besi, maka akan dapat lubang2 baju percikan besi, jika berkawan dengan tukang minyak wangi tidak mustahil kita akan dapat berbau wangi :)
    pilih lah teman yang sesuai :)

    ReplyDelete
  3. hai.. teman singgah sini.. nak jawab soalan.. heee.. Butang tu jantan.. =)

    ReplyDelete

See life, Make it better