Cukup hanya Allah

Ketika aku tidak punya siapa-siapa, DIA datang membawa rahmat.
Lantas,hanya DIA tempat bersandar, hanya DIA tempat meraih ketenangan di jiwa.

Jika dalam hati tiada iman, pasti lorong kegelapan akan diredhai.
Mujurlah, aku masih punya iman...dengan adanya DIA aku masih hidup.

Dengan  ada kasih sayang-NYA jiwa aku tak lagi kecewa.
ALLAH..ENGKAU adalah segala-galanya.

Maka, CUKUP HANYA ALLAH di hati bagi ku.
Biar hanya DIA yang mendidik jiwa aku,
hanya DIA yang meruntun perjalanan ini....
Biar hanya DIA yang menilai semuanya.

Mudah-mudahan, mujahadah membentuk diri terlaksana.
Lantas, aku bawa hati ini kepada TUHAN, pasti ada bahagia di situ!

Inspired by Us. Kazim


1 comment:

  1. Hi and assalamualaikum.saya tag awak untuk Liebster Award.
    http://thekhairina.blogspot.com/2014/09/liebster-award.html

    ReplyDelete

See life, Make it better